Kampanje: Strømmens dag

Digital strategi, videoproduksjon, videopublisering

  • Kunde: Energi Norge
  • Hva vi gjorde: Digital strategi, videoproduksjon, videopublisering
  • Link: Strømmens dag

Bakgrunn

Energi Norge er den ledende bransjeorganisasjonen for nett- og kraftselskaper i Norge. Hovedmålsettingen var å engasjere publikum, både bransjen og privatpersoner, til å sette pris på strømmen og samtidig bidra til å etablere 23. januar som Strømmens dag.

Målsetninger

  • Etablere 23. januar som Strømmens dag
  • Spredning i sosiale medier
  • Engasjere medlemsbedrifter

Løsning

Sammen med kunden utviklet vi et humørfylt konsept hvor vi personifiserte Strømmen og satte opp en konkret plan for gjennomføring og maksimal oppmerksomhet opp mot 23. januar.

Vi produserte fem morsomme videoer som ble publisert én etter én uken før den store dagen. Videre ble medlemsbedrifter og andre ambassadører oppfordret til å dele videoene i sosiale medier, samtidig som betalt annonsering også bidro til økt rekkevidde. Tradisjonelle medier ble også tipset om aktivitetene.

Resultater

Den personifiserte Strømmen skapte stort engasjement i sosiale medier, både hos privatpersoner, men også i bransjen generelt hvor medlemsbedrifter over hele landet tok del i ulike aktivieter. Videoene nådde ut til over 100 000 personer, nærmere 300 personer delte sine egne bilder med #strømglede, det ble publisert over 40 mediesaker, inkludert direktesending på NRK Radio med Strømmen personlig.

Ta kontakt

Ta gjerne kontakt med oss?

Vi er bare en samtale unna +47 917 43 933

Choose Colour